تولید محتوا ممکن است ساده به نظر برسد، اما هر تیمی برای ایجاد محتوایی که نتایج را ارائه می دهد، به یک فرآیند سازماندهی شده نیاز دارد. یک فرآیند تولید محتوای قوی می تواند به شما در دستیابی به اهداف تعیین شده، حفظ کیفیت محتوای ثابت و البته مقیاس محتوا کمک کند.
بیل گیتس در سال 1375 شمسی (ژانویه 1996) در وبلاگش از نقش مهم تولید محتوا در دنیای آینده و اینترنت نوشت. الان که در سال 1403 هستیم، هنوز این موضوع مهم است و فکر هم نمیکنیم نقش و اهمیتش را به این زودی از دست بدهد.
جالب است بدانید که بیل گیتس در همان سال نوشت که باید برای تولید کننده محتوا در بستر اینترنت حقوق مناسبی در نظر گرفت. چرا که در نظر او، کارشناس تولید محتوا کسی است که میتواند با هنرنویسندگی و خلق محتوای درست و اصولی به فروش، بازاریابی و افزایش آگاهی از برندها کمک کند.
تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع براساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری (Persona) معروفند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. تعریفش کمی سخت شد؟
تولید محتوا فقط شامل متن نمیشود و محتوای بصری مثل ویدئو یا اینفوگرافیک را هم شامل میشود. در فرآیند تولید محتوا ما باید به گونهای محتوا را تولید کنیم که برای پرسونای مشتری مفید و ارزشمند باشد. اما چطور باید متوجه شویم که چه محتوایی ارزشمند است؟ شاید هم این سوال برایتان پیش آمده باشد که پرسونای مشتری چیست؟ پاسخ تمامی این سوالات را در ادامه خواهید گرفت. کمی صبوری کنید.
با این تعریف، هر آنچه که امروزه در دنیای اینترنت میخوانید، گوش میدهید یا میبینید به عنوان محتوای الکترونیکی شناخته میشود. پادکست، فیلمهای یوتیوب و آپارات، فیلمهای کوتاه یک دقیقهای در اینستاگرام، پستهای تلگرامی و مطالب وبلاگ و وبسایتها همگیشان جزو محتوا هستند. اما در این بین باید به تفاوت بزرگ تولید محتوای معمولی و تولید محتوا در بازاریابی محتوا (Content Marketing) که زیر مجموعهی دیجیتال مارکتینگ است، اشاره کنیم. هدف از تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ این است که از طریق آن بتوانیم محصولی بفروشیم، نیاز کاربر را رفع کنیم، به برندینگ کمک کنیم یا تبلیغی انجام دهیم.
بنابراین تولید محتوا در بازاریابی محتوا همیشه با برنامهریزی و تدوین استراتژی همراه است. شما نمیتوانید به صرف نوشتن مطلبی 2 هزار کلمهای، خودتان را کارشناس تولید محتوا بدانید. تولید محتوا فقط نوشتن یا تهیه فیلم و عکس نیست، بلکه در پس زمینهی آن فاکتوری مهم به اسم استراتژی محتوا پنهان شده، یعنی همه چیز برای رسیدن به هدفی مشخص انجام میشود.
یک رویکرد دقیق برای ایجاد، ویرایش، و انتشار محتوا از طریق دنباله ای از مراحل، مراحل یا گردش کار سیستماتیک است. این تضمین می کند که محتوای شما به طور موثر برنامه ریزی، توسعه یافته، بررسی و منتشر شده است.
یک فرآیند ساده برای دستیابی به اهداف محتوایی که با اهداف تجاری و بازاریابی همسو هستند و در عین حال امکان مقیاس پذیری در تلاش های بازاریابی محتوای شما را فراهم می کند.
مراحل کلیدی یک فرآیند تکرارپذیر معمولاً شامل برنامه ریزی، ایجاد، ویرایش و انتشار محتوا است.
***نکته اگر بدون چارچوب ساختاریافته محتوا تولید می کنید، به این معنی است که فرآیندی در محل ندارید.
یک سیستم تولید محتوا به خوبی تعریف شده همچنین ارتباطات کارآمد را در تیم ها تسهیل می کند و امکان همکاری موثر را فراهم می کند.
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده، اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه میکند، به سؤالاتمان پاسخ میدهد
محتوا به شما کمک میکند، مشتریها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین میتوانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند
اگر میخواهید پس دیگر حرفی نمیماند، دست به کار شوید و خود را برای تولید یک محتوای باکیفیت قوی کنید. شرکت طراحی سایت نسیم هزار در کرمان در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ که شامل خدمات سئو،تولید محتوا … توانسته در استان کرمان رضایت مشتریان را جلب کند و به عنوان بهترین شرکت تولید محتوا شناخته شود.
اگر میخواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خود را نشر دهید، فرقی ندارد. در هر صورت شما باید مخاطب را به سایت خود کشانده و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند، آن وقت است که هدف شما محقق خواهد
ساده کردن فرآیند تولید محتوای شما برای حفظ حضور آنلاین مستحکم و رشد کسب و کار ضروری است.یک فرآیند تولید محتوای مؤثر مستلزم همکاری، انتظارات و نقشهای روشن، ضربالاجلها و زمانبندیها، و جدول زمانی برای برنامهریزی و پیگیری فعالیتهای است.
این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیدهاند و همواره در مسیرش حرکت میکنند. اگر میخواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار سال جدید را آغاز کنید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.