شرکت پرتو همراه نسیم هزار

تفاوت سایت‌های استاتیک و دینامیک چیست؟

تفاوت سایت‌های استاتیک و دینامیک چیست؟

همانطور که در تعریف PHP چیست؟ اشاره شد، اساس و بنیان ساخت این زبان به منظور ایجاد سایت‌های دینامیک بوده است. بنابراین اگربخواهیم بررسی کنیم که چرا به زبان‌های برنامه نویسی مانند PHP در دنیای وب نیاز پیدا خواهیم کرد و ضرورت ایجاد آن‌ها چه عاملی بوده است، باید ابتدا تفاوت بین سایت‌های استاتیک و دینامیک را به خوبی درک کنیم.

قبل از اینکه زبان هایی مانند PHP ، JavaScript و… ایجاد شوند، صفحات وب به صورت ایستا طراحی می‌شدند. منظور از طراحی به صورت ایستا، این است که صفحات وب فقط با استفاده از کدهای Css و Html ایجاد می‌شدند که طراحی وب سایت را با محدودیت‌های فراوانی همراه می‌کرد. برای مثال اگر کارفرما و یا صاحب سایت از طراح آن برای ایجاد تغییری در  سایت درخواستمی کرد، طراح می‌بایست به صورت دستی و یک به یک این تغییرات را در سایت اعمال کند و دیگر خبری از پنل‌های تنظیمات پیشرفته و یا داشبورد‌های مدیریتی در سایت‌های استاتیک نبود.

این محدودیت‌ها باعث می‌شدند که وب سایت‌ها از خیلی امکانات سایت‌های امروزی از جمله مشاهده آمار سایت، بخش‌های کاربری و… بی نصیب بمانند و طراحی سایت را خیلی سخت و زمان بر می‌کردند. به همین دلیل زبان هایی مانند PHP با هدف رفع این محدودیت‌ها به وجود آمدند تا فرآیند برنامه نویسی را برای طراحان سایت بسیار ساده‌تر کنند. زبان هایی مانند زبان PHP در حکم روح در بدن انسان هستند و باعث می‌شوند طراحان بتوانند سایت هایی با امکانات پیشرفته به صورت پویا و تعاملی ایجاد کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.