شرکت پرتو همراه نسیم هزار

راه اندازی و طراحی سایت _ نکات کلیدی یک سایت خوب

راه اندازی و طراحی سایت _ نکات کلیدی یک سایت خوب

کرونا ثابت کرد کسب و کارهایی که آنلاین نیستند محکوم به شکستند.ما می‌توانیم کسب و کار شما را تنها در 5 روز آنلاین کنیم و همچنین در کمترین زمان  پس از طراحی سایت شما، آن را در صفحه اول گوگل نمایش ‌دهیم

 چرا بایدیک وب سایت درجه یک داشته باشید و قبل از راه اندازی و طراحی سایت خوب چه نکاتی را باید بدانیم؟

قبل از راه اندازی و طراحی  یک وب سایت چیزهای زیادی برای فکر کردن و برنامه ریزی وجود دارد. از پالت رنگ گرفته تا کلمات کلیدی، درک مخاطبان و هدف سایت شما قبل از پرداختن به ظاهر ضروری است.

من  در این مقاله سعی کردم به شما کمک کنم  تا در مورد آنچه که برای  راه اندازی و طراحی یک  وب سایت برای کسب و کار خود باید بدانید، را به شما بگوییم با ما همراه باشید.

توضیح مختصری از طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به ساخت و راه اندازی صفحات سایت گفته می‌شود که معمولا این کار با کدنویسی به زبان‌های مختلف برنامه نویسی و یا با استفاده از قالب‌های آماده انجام می‌شود. در آغاز، وبسایت‌ها با استفاده از زبان HTML نوشته می‌شدند و پس از آن با پیشرفت وب، طراحی‌ با استفاده از جدول‌های پنهان در صفحه و زبان HTML  منسوخ شد و استفاده از زبان CSS روی کار آمد.

به زبانی ساده‌تر تعریف طراحی سایت عبارت است از ساخت صفحات وب و بهینه سازی سایت‌های قدیمی که در بستر اینترنت انجام می‌شود.  در مقالات که قبلا منتشر کردیم در مورد انواع طراحی  سایت مطالبی را ارائه دادیم.

هدف از وب سایت چیست؟

اولین چیزی که باید بدانید نکته واقعی وب سایت است، برای چه کاری طراحی شده است؟ دوست دارید چه چیزی از آن بدست آورید؟ دلیل اصلی آن برای شروع وجود چیست؟ اگر آن را درک نمی کنید، پس واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید یک وب سایت طراحی کنید زیرا از همان ابتدا بی هدف خواهد بود.

نکته: اهداف ملموس و قابل اندازه گیری ایجاد کنید. اگر بتوانید آن را اندازه گیری کنید، متوجه خواهید شد که آیا به هدف خود رسیده اید!­­

نام تجاری آنلاین شما چیست؟

نکته مهم دیگر این است که بدانید آنلاین چه نامیده می شوید. بسیاری از افراد از نام معمولی یا نام تجاری خود استفاده می کنند، اما گاهی اوقات این دامنه ها گرفته می شود. در اینجا می توانید به سرعت بررسی کنید که آیا نام دامنه باز است یا خیر.

اگر اولین انتخاب شما انتخاب شده است، ممکن است بخواهید یک نام دامنه به یاد ماندنی ایجاد کنید ، و فریب نخورید که نام جدید مورد نظر شما نیز همیشه در دسترس باشد. در عوض، آن را بررسی کنید و همچنین ببینید که آیا به .com یا .co یا هر چیز دیگری ختم می شود. سپس به شما این امکان را می دهد که شروع به طراحی یک وب سایت در اطراف نام دامنه کنید تا بتواند با کسب و کار شما مرتبط شود.

نکته: مطمئن شوید که با نام تجاری آنلاین خود شفاف و سازگار هستید

 

به چه محتوایی نیاز دارید؟

همچنین باید درک درستی از محتوای مختلفی که قرار است در وب سایت شما ظاهر می شود داشته باشید. این امر ایجاد ساختار کلی منتهی به سایتی را آسان‌تر می‌کند که بسیار راحت‌تر از آنچه در غیر این صورت انجام می‌شد، جریان می‌یابد. در مورد اهداف خود و اطلاعاتی که می خواهید در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید فکر کنید و شروع به فرمول بندی کنید که چگونه با صفحات جداگانه ارتباط دارد.

نکته: هنگامی که شک دارید، به رقبای خود یا کسانی که الهام بخش شما هستند نگاه کنیدهیچ پاسخ درستی وجود ندارد

برند شما چیست؟

وب سایت شما شبیه ویترین مغازه برای کسب و کار شما در اینترنت است. این بدان معنی است که برند شما باید قبل از راه اندازی  و طراحی یک وب سایت خوب فکر شود. باید کاملاً با سایر اشکال بازاریابی که برای کسب و کار خود انجام می دهید جریان داشته باشد زیرا تداوم همه چیز در این تجارت است.

نکته: بسیاری از افرادی که وب سایت خود را دوباره راه اندازی می کنند، این لحظه را فرصتی عالی برای تجدید نظر در مورد برند خود می دانند.

طرح رنگ شما چیست؟

هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت، می‌تواند به داشتن مفهومی از رنگ‌هایی که قصد استفاده از آن ها را دارید کمک کند، زیرا می‌تواند بر طرح‌بندی و طراحی کلی هر صفحه تأثیر بگذارد. ممکن است نام تجاری شما قبلاً یک پالت رنگ ثابت داشته باشد یا ممکن است بخواهید رنگ های جدیدی را برای این وب سایت آزمایش کنید.

 رنگ نقش مهمی در احساس کاربر و اینکه چگونه نام تجاری شما از بین دیگر متمایز می شود، ایفا می کند. همچنین، رنگ‌ها باید نشان‌دهنده برند شما باشند، زیرا به آن ثباتی که در نکته قبلی ذکر شد بازمی‌گردد.

نکته: با برجسته کردن دکمه‌های تماس یا خرید از طریق رنگ، تعامل را افزایش دهید.

ساختار منوی شما چیست؟

یک وب سایت بی فایده است اگر کسی نداند که چگونه بین صفحات مختلف حرکت کند . سوالاتی که پرسیدن آن ها می تواند مفید باشد مثلا:

  • کدام صفحات مهمتر هستند؟
  • روی کدام صفحات می توان کمتر تاکید کرد؟
  • مخاطب من چه چیزی را می خواهد ببیند؟
  • آیا راهی برای ساده سازی وجود دارد؟

نکته: انتخاب های زیاد باعث فلج شدن بازدیدکنندگان می شود، بنابراین اگر صفحات زیادی دارید، یافتن راهی برای قرار دادن آنها در زیر موارد اصلی پیمایش مهم است.

رعایت نکات سئو در طراحی سایت

یک سایت خوب باید برای ربات‌های موتورهای جستجو به راحتی قابل دسترسی باشد و اینکه کدام صفحات باید ایندکس شوند و کدام صفحات نه، برای موتورهای جستجو باید کاملا روشن باشد. سایت خوب نباید خطاهای زیادی داشته باشد. همچنین یک سایت خوب، سایتی است که سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. باید مطمئن شوید که افرادی که به سایتتان مراجعه می‌کنند بتوانند به سرعت به محتوای سایتتان دسترسی پیدا کنند.

سئوی تکنیکال بی‌اندازه مهم است. اما می‌توان با رعایت اصول اولیه سئو، از خیلی سایت‌های رقیب پیشی گرفت. در انتخاب سیستم مدیریت محتوای خود و اینکه قرار است چطور سایتتان را مدیریت کنید، نهایت دقت را به خرج دهید. در اینجا پیشنهاد ما استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است، چرا که می‌تواند به خوبی همه نیازهای شما را برآورده کند.

نکته وردپرس بسیار قدرتمند و قابل اعتماد است و محبوبیت فراوانی در میان کاربران دارد. امروزه بیش از ۴۰ درصد از وبسایت ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند. همچنین از لحاظ سئو وردپرس بسیار کارآمد است و به کمک افزونه‌های مناسب، همه نیازهای سئوی سایتتان برآورده خواهد شد.

در نهایت برای عملکرد صحیح سایت و سرعت بارگذاری مناسب باید یک هاست خوب و معتبر برای میزبانی سایتتان انتخاب کنید. هاستی که قابل اعتماد، انعطاف پذیر و مفید باشد. خدمات سئو سایت خود را با خیال راحت وآسوده به ما بسپارد.

چه چیزی می تواند بازدیدکنندگان را ناامید کند؟ (قابلیت استفاده)

درک مفهوم قابلیت استفاده آسان است. این شامل آسان کردن وب سایت شما برای استفاده از جمله تماس با شما، خرید محصولات در صورت وجود این گزینه، ثبت نام در یک لیست ایمیل یا حرکت ساده است. مردم از اینکه مجبور باشند از حلقه ها بپرند و به طور موثر معماها را در یک وب سایت حل کنند، متنفرند، بنابراین از انجام این کار خودداری کنید وگرنه مردم را خاموش خواهید کرد.

نکته: شما به عنوان خالق وب سایت بدترین فردی هستید که به این سوال پاسخ می دهید. وب سایت را با افرادی که به آنها اعتماد دارید به اشتراک بگذارید، از آنها بخواهید نظرات خود را ارسال کنند و بازخورد خود را اجرا کنند.

آیا Call to Action خوبی دارید؟

از آن جایی که قبلاً در مورد هدف وب سایت خود تصمیم گرفته اید، باید روی فراخوانی تمرکز کنید که می تواند در سایت شما ظاهر شود. تماس برای اقدام می تواند شامل واداشتن افراد به تماس با شما از طریق تلفن، ایمیل، تکمیل فرم، ثبت نام، دانلود، ورود به سیستم یا هر چیز دیگری باشد که به آن ها نیاز دارد تا نوعی تعامل با وب سایت شما انجام دهند. ایجاد یک هدف قابل اندازه گیری در گذشته به ما این امکان را می دهد که دعوت به عمل خود را تماشا و پیگیری کنیم.

نکته: تماس برای اقدام اغلب بر حسب درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت شما ردیابی می شوداگر می بینید که 50٪ از مردم با شما تماس می گیرند، شگفت انگیز استاما اگر فقط 0.0005٪ باشد، زمان آن رسیده است که تاکید بر فراخوان را افزایش دهید.

هر چند وقت یک بار وب سایت خود را به روز می کنید؟

شما باید تصمیم بگیرید که آیا محتوای وب سایت شما باید به طور منظم به روز شود یا می توان آن را به حال خود رها کرد. اگر می‌خواهید به‌روزرسانی‌های منظم انجام دهید، بهتر است از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند WordPress یا Shopify استفاده کنید. این ابزارها ایجاد تغییرات مداوم را آسان می کند.

نکته: زمانی رایج بود که یک وب سایت بسازید و دیگر هرگز آن را لمس نکنیداما زمانه تغییر کرده استبرنامه ریزی برای به روز رسانی منظم، کلید داشتن یک وب سایت سالم و سازگار با موتورهای جستجو است!

چه کسی تمام محتوا را خواهد نوشت؟

بنابراین، شما می دانید که وب سایت شما در مورد چیست و قدم بعدی درک محتوای خود است. این شامل متن و همچنین تصاویر و فراموش نکردن محصولاتی است که باید در آنجا وجود داشته باشد. دانستن محتوای خود از قبل و سپس اولویت دادن به جنبه‌های مختلف، به شما در طراحی کمک می‌کند، زیرا ارتباط مستقیمی با طرح‌بندی و حتی بزرگی یک صفحه دارد.

نکته: ترسناک به نظر می رسد؟ نگران نباش کپی رایترها و طراحان می توانند به شما کمک کنند تا کپی یا تصاویر سفارشی را مطابق با دیدگاه خود ایجاد کنید.

قرار است چه کلمات کلیدی را هدف قرار دهید؟

کلمات کلیدی عبارات یا کلمات فردی هستند که افراد برای یافتن وب سایت شما از آن ها استفاده می کنند. درک کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، مخاطبان متمرکزتری را برای شما فراهم می کند. این چیزی است که باید در مورد آن کمک حرفه ای دریافت کنید زیرا درست کردن آن می تواند تعداد بازدیدکنندگانی را که دریافت می کنید افزایش دهد.

نکته: بسیاری از برنامه‌های ابزار کلیدواژه وجود دارند که می‌توانند در شروع کاوش ایده‌ها به شما کمک کنند.

ایمن است؟

آیا اهمیت امنیت در وب سایت خود را درک می کنید؟ سطح امنیت می‌تواند به کاری که انجام می‌دهید بستگی داشته باشد، بنابراین قبل از ادامه کار از مشاوره حرفه‌ای بخواهید. اگر در حال جمع‌آوری جزئیات از هر نوع هستید، و پرداخت‌ها را فراموش نکنید، قوانین و مقررات خاصی وجود دارد که باید از آن ها پیروی کنید یا در معرض خطر واقعی شکایت قرار بگیرید. گوگل حتی توصیه می کند که وب سایت ها برای مبارزه با افزایش فیشینگ و سایر وب سایت های فریبنده ایمن باشند .

علاوه بر این، سایت شما باید بهشتی امن برای مخاطبانتان باشد. یک سایت هک شده شما را به هیچ جایی نخواهد رساند. ضمن اینکه پیشگیری از هک شدن سایت راحت‌تر از رفع مشکلات یک سایت هک شده است. پس باید از همین الان به فکر امنیت سایتتان باشید. از نرم‌افزارها و افزونه‌های بروز شده استفاده کنید، کارهای مربوط به SSL سایتتان را انجام دهید، پسورد قوی برای سایتتان تعریف کنید.

نکته: اگر به وب‌سایت خود نگاه می‌کنید و قفل سبزرنگی در گوشه سمت چپ بالا مشاهده نمی‌کنید، وب‌سایت برای اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی امن نیست.

طراحی سایت ایمن
طراحی سایت ایمن

چه کسی وب سایت شما را خواهد ساخت؟

شما اساساً برای ساخت یک وب سایت دو انتخاب دارید. شما یا از تلاش خود برای ساختن یکی استفاده کنید یا با یک متخصص شریک شوید. در حالی که ساختن وب سایت خود با بسیاری از سازندگان وب سایت صرفه جویی در هزینه به نظر می رسد، هر کسی که این کار را انجام داده است تأیید می کند که آن طور که به نظر می رسد آسان نیست.

 وب‌سایت‌ها پیچیده هستند و فاکتورگیری در همه مرورگرهای وب مختلف و دستگاه‌های بالقوه به این معنی است که آن ها نیز می‌توانند خراب شوند. . با ما نگران راه اندازی و طراحی سایت خود نباشید.

نکته: اگر به دنبال کسب درآمد هستید، ساختن وب سایت خود ایده خوبی نیستروی چیزی که دوست دارید تمرکز کنید و شریکی پیدا کنید تا ایده های شما را به زندگی برساند.

سایت شما باید برای نمایش روی موبایل بهینه‌سازی شده باشد.

طی سال‌های اخیر، ترافیک موبایل در حال رشد بوده است. اگر سایتتان نمایش مطلوبی روی موبایل ندارد، بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و این مشکل را برطرف کنید. حتی اگر سایتتان نمایش مطلوبی روی موبایل دارد، وقت آن است که برای سایت بعدیتان روش mobile-first را پیش بگیرید.

نکته روش mobile-first هیچ چیز پیچیده‌ای ندارد. فقط مساله اینجاست که بیشتر وبسایت‌ها هنوز هم به این شکل طراحی می‌شوند که نسخه سایت پایه و اساس هستند.

بعد از طراحی نسخه دسکتاپ، طراحی سعی می‌کند همان طراحی را به نسخه موبایل تبدیل کند که معمولا در این پروسه کیفیت اولیه طراحی از دست می‌رود. اما در روش mobile-first از ابتدا طراحی بر اساس کارکرد مطلوب در موبایل انجام می‌شود. 

قابلیت ریسپانسیو در طراحی سایت
قابلیت ریسپانسیو در طراحی سایت

بودجه شما چقدر است؟

همچنین منطقی است که بگوییم قبل از راه اندازی یک وب سایت باید بودجه خود را بدانید زیرا این امر بر اندازه سایت و همچنین کیفیت آن تأثیر می گذارد.

نکته: وب سایت خود را به عنوان مرکز بازاریابی خود در نظر بگیریددر کنار کسب و کار شما رشد و تکامل خواهد یافتهرگز واقعاً تمام نمی شود.

چگونه وب سایت را بازاریابی خواهید کرد؟

تمام نکات ذکر شده در ابتدا بی فایده خواهند بود اگر متوجه نباشید که چگونه وب سایت خود را بازاریابی می کنید. فقط ساختن آن و امیدوار بودن حرکت بزرگی نیست. رقابت آنقدر زیاد است که شانس اینکه مردم شما را بدون انجام کاری بیابند در واقع بسیار اندک است. شما باید حتی قبل از طراحی سایت که به شما امکان می دهد فوراً اقدام کنید، یک برنامه بازاریابی قابل اجرا آماده اجرا کنید.

نکته: هر روز یک کار برای کمک به ارتقای وب سایت خود انجام دهیدیک پست وبلاگ بسازیدپیوندی را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید سایت خود را به دایرکتوری محلی ارسال کنیددر طول یک سال شما 365 موفقیت خواهید داشت.

جمع بندی

  همانطور که گفته شد توجه به نکات ذکر شده در بالا نظیر طراحی صحیح رابط کاربری، واکنش گرایی و سازگاری سایت با موبایل و توجه به نکات سئو از مواردی است که در هنگام  راه اندازی و طراحی سایت و حضور در فضای وب بایستی به آن توجه کنید. برای طراحی سایت می‌توانید از خدمات طراحی سایت شرکت نسیم هزار و همچنین نمونه کارهای مارو ببینیند.

ما به شما در طراحی و توسعه وب سایت‌ زیبا، کارآمد و کاربر محور که نتایج مثبت برای کسب و کار شما داشته باشد کمک خواهیم کرد با پشتیبانی  یکساله رایگان با خیالی راحت وب سایت خود را به ما بسپارید. نسیم هزار در ایجاد یک سایت کارآمد که به خوبی بیانگر کسب و کار شما باشد شما را یاری خواهد کرد. همچنین خدمات سئو را در نسیم هزار تجربه کنید برای مشاوره رایگان با تماس بگیرید.

در صورتی که خودتان قصد دارید طراحی سایتتان را انجام دهید در مورد موارد فوق بیشتر تحقیق کنید و همواره خود را به جای کاربر سایت قرار دهیدو سعی کنید نیازهای کاربر را در طراحی سایت در اولویت قرار دهید. در نهایت امیدواریم که مطالعه مقاله فوق یک برداشت کلی از نکات راه اندازی و طراحی سایت و ویژگی های یک سایت خوب به شما ارائه کرده باشم اگر مطالب این مقاله مفید بود نظرات خود را با ما در میان بگذراید.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.