شرکت پرتو همراه نسیم هزار

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس (WordPress) یک نرم افزار اوپن سورس(open source) است که توسط آن می‌توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید.

به زبان ساده:

وردپرس، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه انداز وب‌سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ (از هر نوع و هر مدل است) است که به صورت رایگان شما می‌توانید آن را از طریق وب‌سایت رسمی وردپرس (فارسی یا انگلیسی) دانلود کرده و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید.

فضای اینترنتی همان فضایی است که سایت شما و محتویات آن بر روی آن فضا قرار می‌گیرد و سپس وب‌سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرده و مطالب و بخش‌های مختلف سایت را خودتان مدیریت کنید.

به زبان حرفه ای‌تر:

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا (cms) متن باز( open source ) است که به وسیله آن می‌توانید یک وب‌سایت ایجاد کنید. از آن‌جا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می‌تواند فایل‌های مربوطه‌ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد.

البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می‌کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به متخصصینی نیاز است که تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز کاربران را فراهم نمایند.

وردپرس توسط فردی به نام مت مولنوگ – Matt Mullenweg نوشته و برنامه نویسی شد و اکنون به بزرگترین سیستم مدیریت محتوای جهان (طبق این آمار) تبدیل شده است.

مت مولنوگ (Matt Mullenweg)، طراح و پایه گذار وردپرس، اثر خود را در سال ۲۰۰۳ به کاربران وب عرضه کرد. وردپرس، در ابتدا نرم افزار کدبازی بود که توسط وبلاگ‌نویسان به طور گسترده مورد استقبال قرار می‌گرفت. اما بعدها با بروزرسانی برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا، وردپرس پیشرفته به کاربران معرفی شد و به صورت امروزی درآمد که به وسیله آن می‌توان انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی، شخصی، خبری و… را حرفه ای طراحی کنیم.

ویژگی‌های وردپرس چیست؟

هر شخصی در جایگاه برنامه نویس یا طراح وب‌سایت باید بداند وردپرس چیست؟ تا بتواند به نحو احسن از قابلیت‌های آن استفاده کند. وردپرس بسیار کارآمد و حرفه‌ای خواهد بود به شرطی که به خوبی با آن آشنا باشیم!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.